Regulament

START

Sâmbătă, 11 mai
7:30
Cluj-Napoca (Kolozsvár), Camping Făget

Preluarea pachetelor de start: la locul startului, între orele 7:00 – 7:30; schimburile 2 și 3 ale ștafetelor – la locul preluării ștafetei.


  • Rugăm participanții să NU întârzie la START.
  • Parcurgerea maratonului este recunoscută dacă participantul s-a înscris în mod regulamentar și și-a înregistrat cu SI cardul ora trecerii la toate punctele de control.
  • Fiecare persoană participă la maraton pe propria răspundere, de la organizatori nu se poate solicita despăgubire cu niciun titlu.
  • Traseul maratonului trece prin zone de protecție a naturii, să păstrăm aceste comori la fel de frumoase cum sunt ele acum!

Categorii de concurs

•    F / M <30 ani – anul nașterii: 1990 și ulterior
•    F / M 30-39 ani – anul nașterii: 1980-1989
•    F / M 40-49 ani – anul nașterii: 1970-1979
•    F / M 50-59 ani – anul nașterii: 1960-1969
•    F / M 60+ ani – anul nașterii: 1959 și anterior
•    Ștafetă – echipe formate din 3 membri de orice vârstă sau sex

Ultramaratonul Jókai se poate parcurge individual sau în ștafetă compusă din 3 membri. Punctele de schimb sunt la Săndulești (Szind) și Moldovenești (Várfalva). La aceste puncte, concurentul sosit de pe traseu predă SI cardul următorului schimb, care continuă cursa. Deplasarea membrilor echipei în punctele de schimb cade în sarcina concurenților, dar pot utiliza și modalitățile de transport oferite de organizatori.  
Pe durata cursei, concurenții sunt în regim de semiautonomie. Ei beneficiază în punctele de alimentare de apă, băutură izotonică, alimente, fructe. În aceste puncte ei pot beneficia de sprijin extern. În punctele unde nu se găsește decât apă, precum și pe parcursul întregului traseu, nu pot beneficia de ajutor extern, trebuie să se gospodărească cu resursele care sunt la ei.


Cronometrare: cu sistemul Sport Ident card.

Sistemul Sport Ident (SI) este folosit în mod curent la concursurile de orientare în alergare. Constă dintr-un dispozitiv electronic care poate fi purtat pe deget, care stochează datele preluate de la stațiile amplasate în punctele de control de pe traseu. Concurenții pot participa cu propriul SI card, dacă au. În acest caz, la înscriere, numărul SI cardului trebuie specificat în câmpul corespunzător. Cei care nu posedă SI card, pot împrumuta unul de la organizatori. Pentru concurenții care nu trec numărul SI cardului în fișa de înregistrare, organizatorii alocă automat un SI card. SI cardul se împrumută gratuit. Din motive de siguranță, dispozitivul având o valoare ridicată, concurenții care nu utilizează SI cardul propriu vor depune o garanție. Suma garanției este de 150 lei, care se va plăti în numerar la start, la preluarea SI cardului și se va restitui la sosire la predarea SI cardului împrumutat. SI cardul se poartă pe deget și se introduce în dispozitivul aflat la fiecare punct de control, în scopul înregistrării datelor. Înregistrarea este confirmată de un semnal sonor și luminos. La sosire, SI cardul se predă arbitrului de concurs aflat acolo, care citește datele pe dispozitivul lui, verifică datele, apoi tipărește o fișă cu orele de trecere la fiecare punct de control, pe care o înmânează concurentului. Sistemul elaborează rezultatele cursei pe baza acestor date. În cazul în care datele unui sau mai multor puncte de control lipsesc, se consideră că acel concurent nu a atins acele puncte de control. Acest fapt atrage descalificarea concurentului.


Traseu și echipament

Traseul Ultramaratonului Jókai este identic cu cel al turei Jókai Drumeție 55. Punctele de control sunt aceleași.
•    Descrierea detaliată a traseului se găsește în Ghidul turei (disponibil în limba maghiară).
•    În caz de nevoie (de ex. condiții meteorologice extreme), organizatorii își rezervă dreptul de a modifica traseul, respectiv de a anula maratonul în întregime sau unele porțiuni ale acestuia.

Echipament obligatoriu
Număr de concurs, SI card, flacon pentru apă de min. 0,5 l. Existența acestora poate fi controlată de arbitri în orice punct al traseului. În absența acestora concurentul poate fi exclus din concurs. Numărul de concurs asigură accesul în Cheile Turzii fără cumpărarea biletului de intrare.

Echipament recomandat
Telefon mobil cu aplicația Avenza maps, care are deja încărcată harta cu traseul Jókai 55. Ajută la orientare în caz de nevoie. Se recomandă de asemenea; haină de vânt impermeabilă, bluză călduroasă cu mânecă lungă, suprapantaloni subțiri, folie de supraviețuite, pentru cazuri de condiții meteo extreme. Folosirea bețelor de trekking asigură un plus de siguranță în zonele abrupte. Fluierul și lampa frontală sunt recomandate pentru semnalizare în caz de nevoie.


Participarea minorilor la ultramaraton

  • În cazul participanților minori (sub 18 ani), părintele/tutorele minorului trebuie să semneze o declarație privind participarea minorului la eveniment, pe care trebuie să o trimită OBLIGATORIU prin e-mail (teljesitmenyturak@ekekolozsvar.ro) organizatorilor înainte de eveniment (până la 9 mai). Formularul declarației poate fi descărcat de aici: [link].
  • Adultul care însoțește minorul sub 14 ani va semna o declarație privind însoțirea minorului. Declarația completată automat cu datele furnizate în cursul înregistrării poate fi semnată la start. Dacă doriți să citiți declarația în avans, să o semnați și să o trimiteți organizatorilor prin e-mail (teljesitmenyturak@ekekolozsvar.ro) înainte de concurs, puteți descărca formularul de aici: [link].

Ce primesc participanții?

  • Conținutul pachetului de start: număr de concurs, hartă, în caz de nevoie SI card, la cerere ghid de tură și tricou memorial
  • Premii: Concurenții clasați pe locurile 1-3 în fiecare categorie, precum și la ștafetă vor primi medalii și diplome. Toți ceilalți participanți vor primi medalii (mai mici) și diplome de participare. Concurenții individuali clasați pe locurile 1-3 în clasamentul general la feminin, respectiv masculin vor primi și cupe. Dacă într-o anumită categorie de concurs sunt mai puțin de 3 concurenți, categoria respectivă va fi contopită cu cea anterioară (cu vârstă mai mică).
  • În unele puncte de control (CP 4, Săndulești/Szind și CP 8, Moldovenești/Várfalva) concurenții vor avea la dispoziție energizante (măsline, fructe, lichid izotonic). Ei pot consuma și alimentele puse la dispoziția concurenților de la variantele de tură cicliste și de drumeție. Apă potabilă va fi asigurată la toate punctele de control.
  • După SOSIRE, la Rimetea/Torockó, începând de la ora 14:00 toți participanții vor fi serviți cu o masă caldă.
  • NOU! Tot la Rimetea/Torockó, cei mici (și cei mari) sunt așteptați între orele 15:00–20:00 la activități pentru copii.
  • Din motive de protecție a naturii, nu vor fi disponibile pahare de unică folosință la punctele de control, astfel că rugăm toți participanții să-și aducă bidoane sau pahare.

Trecerea prin punctele de control

  • Programul de funcționare al punctului de control indică perioada în care arbitrul este de serviciu la punctul de control respectiv.
  • Fiecare punct de control trebuie atins în timpul programului de funcționare.
  • Cine sosește prea târziu, s-ar putea să nu mai găsească arbitrul la punctul de control.
  • În situații limită (întârzieri mai mici care sunt previzibile) încercați să contactați arbitrul punctului de control în cauză.

Transport

Călătoria până la locațiile de START – Camping Făget (individual și schimbul 1 ștafetă), Săndulești/Szind (schimbul 2) și Moldovenești/Várfalva (schimbul 3), de la Săndulești/Szind (schimbul 1), respectiv Moldovenești/Várfalva Săndulești/Szind (schimbul 2) la Rimetea/Torockó, respectiv revenirea de la Rimetea/Torockó la Cluj/Kolozsvár, Moldovenești/Várfalva sau Săndulești/Szind este posibilă cu microbuzele sau autobuzele asigurate de organizatori.
Locuri și ore de plecare planificate:

Traseu Loc de plecare Oră
Cluj (Kolozsvár) – Camping Făget Stația de autobuz din p-ța Mihai Viteazul nr. 9A 06:00 06:45
Cluj (Kolozsvár) – Săndulești (Szind) Stația de autobuz din p-ța Mihai Viteazul nr. 9A 08:00
Cluj (Kolozsvár) – Moldovenești (Várfalva) Stația de autobuz din p-ța Mihai Viteazul nr. 9A 08:00
Săndulești/Szind – Rimetea/Torockó Săndulești (Szind), parohia unitariană 12:00
Moldovenești (Várfalva) – Rimetea (Torockó) Moldovenești (Várfalva), Primăria 16:00 17:00
Rimetea (Torockó) – Moldovenești (Várfalva) Rimetea (Torockó), Piața Centrală 18:30 21:30
Rimetea (Torockó) – Săndulești (Szind) Rimetea (Torockó), Piața Centrală 18:30 21:30
Rimetea (Torockó) – Cluj (Kolozsvár) Rimetea (Torockó), Piața Centrală 18:30 21:30

ABANDONUL la ultramaraton

Pentru participanții care din orice motive nu mai pot sau nu mai doresc să continue maratonul, recomandăm următoarele puncte (accesibile ușor cu mașina) pentru părăsirea concursului: Adrenalin Park, Tureni (Tordatúr), Săndulești (Szind), Cheile Turzii (Tordai-hasadék), Moldovenești (Várfalva).

În fiecare caz, participanții care din orice motive nu pot sau nu doresc să continue concursul, au OBLIGAȚIA de a anunța organizatorii sau arbitrii unui punct de control (în caz de nevoie, toate punctele de control pot fi accesate cu mașină).


Prim-ajutor

Punctele de control sunt echipate cu trusă de prim-ajutor.
Un echipaj format dintr-un medic și o asistentă sanitară va fi prezent cu o mașină la eveniment.
Serviciul de salvare montană (Salvamont) este înștiințat cu privire la desfășurarea concursului. Totuși, participanții trebuie să fie conștienți de faptul că pe unele secțiuni ale traseului, sosirea unei echipe de salvare poate dura mai mult timp. Fiecare participant răspunde de propria integritate corporală și, în caz de nevoie, se recomandă să-i ajute pe ceilalți participanți după posibilitățile sale.


Transport de bagaje

La cerere, organizatorii se oferă să transporte gratuit bagajele participanților (1 bagaj/persoană) de la start la sosire (Rimetea), unde aceste bagaje pot fi preluate la biroul de sosire. Bagajele predate pentru transport trebuie să fie etichetate cu numele și numărul de telefon al proprietarului. Organizatorii nu își asumă nicio răspundere pentru obiectele de valoare din bagaje.


Posibilitate de cazare în Cluj/Kolozsvár

Pentru seara de vineri, 10 mai, asigurăm posibilitate de cazare GRATUITĂ pentru participanții turelor în sala de sport a Liceului Teoretic Báthory István, pe saltele. Există posibilitate de folosire a dușului. Numărul saltelelor disponibile fiind limitat, este recomandat să vă aduceți propria saltea/izolir și neapărat sac de dormit. Este necesară rezervarea locului în avans, prin formularul de înscriere.


Fotografii și înregistrări video

În cursul evenimentului se vor realiza fotografii și înregistrări video la cererea organizatorilor. Participanții își exprimă acordul ca fotografiile și înregistrările în care apar să fie utilizate de organizatori și publicate pe site-ul turelor pentru promovarea evenimentului. Organizatorii se obligă să menționeze în fiecare caz numele autorului fotografiei/înregistrării video.


Sesizări și reclamații

Dacă un participant este nemulțumit de orice circumstanță din sfera de influență a organizatorilor, este rugat să solicite de la arbitrii de sosire de la Rimetea/Torockó un formular de reclamații, să-l completeze și să-l predea arbitrilor, sau să-și trimite reclamațiile prin e-mail organizatorilor. După încheierea evenimentului, reclamațiile ajung la organizatorul principal, care va răspunde individual fiecărei reclamații în cel mai scurt timp cu putință.


Informare privind prelucrarea datelor

Organizatorii prelucrează datele furnizate în mod voluntar de participanți prin completarea formularului de înscriere în următoarele scopuri: evidența participanților; stabilirea condițiilor de participare valabile pentru participant; comunicarea cu participanții înainte, în timpul și după eveniment; emiterea chitanțelor; urmărirea și certificarea participării la eveniment; elaborarea de statistici privind participarea la eveniment; informarea participanților cu privire la alte evenimente organizate de EKE-Kolozsvár 1891. Prin înscriere, participanții, respectiv reprezentanții acestora își exprimă acordul pentru utilizarea datelor lor în scopurile descrise mai sus.
Organizatorii gestionează datele prelucrate în condiții de siguranță, păstrându-le strict confidențialitatea și nu le vor transmite către terți, cu excepția furnizării de date către autoritățile competente (de ex. poliție, jandarmerie, serviciul de asistență medicală, salvamont) în caz de necesitate (de ex. accident, rătăcire).
Persoanele înscrise, respectiv reprezentanții acestora pot solicita ștergerea datelor lor din evidențele organizatorilor în cazul în care renunță la participare, respectiv după încheierea evenimentului. Cererile în acest sens trebuie trimise prin e-mail la adresa de e-mail a evenimentului.