Regulamentul turei

  • Rugăm participanții să NU întârzie la START. Dacă se întâmplă totuși să întârziați, vă rugăm să contactați telefonic organizatorii.
  • Parcurgerea turei este recunoscută dacă participantul s-a înscris în mod regulamentar și și-a vizat foaia de parcurs la toate punctele de control.
  • Descrierea detaliată a traseului se găsește în Ghidul turei (disponibil în limba maghiară).
  • În caz de nevoie (de ex. condiții meteorologice extreme), organizatorii își rezervă dreptul de a modifica traseul, respectiv de a anula tura în întregime sau unele porțiuni ale acesteia.
  • Fiecare persoană participă la tură pe propria răspundere, de la organizatori nu se poate solicita despăgubire cu niciun titlu.
  • Traseul turei trece prin zone de protecție a naturii, să păstrăm aceste comori la fel de frumoase cum sunt ele acum!

Prestart

Participanții care pornesc pe biciclete din Cluj, se pot prezenta la punctul de înregistrare instalat pe str. Donath nr. 160, în fața clădirii Radio România Cluj, în 29 iunie între orele 7:00–7:30.

Aici ei vor fi luați în evidență, vor primi o cartelă de start cu numărul lor de concurs și ora prezentării (aceasta va fi înscrisă de organizatori și într-o listă).

Participanților astfel înregistrați li se va recunoaște participarea la varianta de 100 km a turei Vasvári. La biroul de START din Gilău/Gyalu trebuie prezentată cartela de start, pe baza căreia se va elibera pachetul de start și pe foaia de parcurs se va aplica timbrul PRESTART.

Din motive de siguranță rutieră, organizatorii recomandă ca participanții să pornească și să se deplaseze în grupuri mai mici, iar după ieșirea pe drumul național E60, spre capătul comunei Florești, să circule cu viteză medie (20-25 km/h) și să poarte echipament cu elemente reflectorizante.


START

În Gilău (Gyalu), pe drumul județean 107P către Fântânele și Someșul Rece, imediat după părăsirea drumului național E60, la dreapta, pe piațeta din fața magazinului universal și a barului de lângă aceasta, între orele 7:30–8:30.

Participanții care se înregistrează numai la Gilău vor putea parcurge varianta de 85 km a turei Vasvári.

Rugăm participanții să NU întârzie la START. Dacă se întâmplă totuși să întârziați, contactați telefonic organizatorii la numărul 0771 535 848.


Programul turei

Având în vedere că acest eveniment este considerat în primul rând o tură memorială organizată în memoria lui Vasvári Pál și doar în al doilea rând (datorită distanței parcurse și diferenței de nivel) tură de anduranță, în cursul turei vor avea loc două festivități de comemorare, la ore dinainte stabilite, la care participanții la tură vor fi prezenți alături de organizatorii și invitații Zilelor Memoriale Vasvári din Izvoru Crișului/Körösfő. Din acest moment, orele de funcționare ale anumitor puncte de control și ora cinei sunt adaptate la orele de desfășurare ale festivităților de comemorare, având în vedere și posibilitățile organizatorilor locali.

Ora Activitate
7:00 – 7:30 Prestart Vasvári 100 km (Cluj-Napoca/Kolozsvár, str. Donath nr. 160, clădirea Radio România Cluj)
07:30 – 08:30 START Vasvári 100 km și Vasvári 85 km (Gilău/Gyalu, drumul către Someșul Rece)
08:30 – 10:30 Sosire la PC 1 (Intersecția Mărișel)
10:00 – 13:30 Sosire la PC 2 (Dealul Fântânele)
11:30 – 13:30 Prânz pe Dealul Fântânele (sandvișuri mari)
13:30 – 13:45 Pornire în grup către situl memorial de pe malul Lacului Beliș-Fântânele (PC 3) pentru cei care doresc să participe la comemorare. Cei care nu doresc să participe, pot să pornească mai devreme către următorul PC (între 12:45 – 13:30).
13:00 – 14:30 Sosire la PC 3 (Lacul Beliș-Fântânele, sit memorial Vasvári), festivitate de comemorare cu coroane de flori pe malul lacului (de la ora 14:00)
13:30 – 16:00 Sosire la Sâncraiu/Kalotaszentkirály-Zentelke (PC 4)
Observație: NU sosiți înainte de ora 15:00 la PC 5 (distanța Sâncraiu/Kalotaszentkirály – Huedin/Bánffyhunyad se parcurge în 15-30 de minute)!
15:00 – 17:00 Sosire la PC 5 (Huedin/Bánffyhunyad, Casa Kudor)
15:30 – 17:30 Sosire la FINIȘ (Izvoru Crișului/Körösfő, Pensiunea Körös, str. Principală (str. Hóstát) nr. 311)
17:00 – 17:10 Încărcarea bicicletelor pe vehiculele de transport, îmbarcare în autobuze/microbuze (în parcarea Pensiunii Körös)
17:30 Pornire către Cluj-Napoca/Kolozsvár
17:45 – 17:50 Adunare, pregătire – defilare în grup cu bicicleta la stâlpul memorial
18:00 – 19:00 Festivitate de comemorare la stâlpul memorial
19:00 – 20:15 Cină pentru participanții la tura ciclistă, în Casa de Cultură Bartók Béla
20:15 – 20:20 Adunare, pregătire pentru întoarcerea acasă
20:20 – 20:30 Încărcarea bicicletelor pe vehiculele de transport, îmbarcare în autobuze/microbuze (în fața Casei de Cultură Bartók Béla)
20:30 Pornire către Cluj-Napoca/Kolozsvár
21:15 Sosire în parcarea Vivo! (fost Polus Center)

Participarea minorilor la tura ciclistă

  • În cazul participanților minori (sub 18 ani), părintele/tutorele minorului trebuie să semneze o declarație privind participarea minorului la eveniment, pe care trebuie să o trimită OBLIGATORIU prin e-mail (teljesitmenyturak@ekekolozsvar.ro) organizatorilor înainte de eveniment (până la 27 iunie). Formularul declarației poate fi descărcat de aici.
  • ATENŢIE! Participanții cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani vor fi transportați obligatoriu pe ruta Huedin/Bánffyhunyad – Izvoru Crișului/Körösfő cu mijloacele de transport asigurate de organizatori, inclusiv bicicletele lor, fiindcă circulația cu bicicleta pe această porțiune a drumului internațional E60 este periculoasă. Transportul pe această rută este gratuit.
  • Legea interzice în mod expres circulația cu bicicleta a minorilor în vârstă de până la 14 ani pe drumurile publice, din acest motiv nu acceptăm înscrierea copiilor mai mici de 14 ani la tura ciclistă Jókai. Vezi: Codul Rutier 2018 (OUG nr. 195/2002, actualizat și republicat în 2018, capitolul V, secțiunea a 3-a, art. 70, alin. (2): „Pentru a conduce o bicicletă pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani.”).
  • În cazul în care un participant al turei își aduce copilul în vârstă mai mică de 14 ani ca însoțitor, pe propria răspundere (fără înscrierea copilului la tură), îl rugăm să înștiințeze organizatorii.

Ce primesc participanții?

Organizatorii le asigură participanților hartă, foaie de parcurs, iar la cerere, Ghidul turei și tricou memorial. Cei care ajung la sosire vor fi recompensați cu diplomă și ecuson.

  • La punctul de control 1 (Intersecția Mărișel), participanții primesc energizante (măr, banană, biscuiți, baton muesli, napolitană, glucoză, zahăr de struguri).
  • La PC 2 (Dl. Fântânele) se oferă sandvișuri (11:30–13:30).
  • La Sâncraiu/Kalotaszentkirály participanții vor fi întâmpinați cu kürtőskalács.
  • La Huedin/Bánffyhunyad, la casa Kudor vor putea gusta gogoși proaspeți.
  • În Izvoru Crișului/Körösfő după festivitatea de comemorare, toți participanții sunt invitați cu drag la o cină caldă, la Casa de Cultură Bartók Béla (19:00–20:15).
  • Apă potabilă va fi asigurată la toate punctele de control.
  • Din motive de protecție a naturii, nu vor mai fi disponibile pahare de unică folosință la punctele de control, astfel că rugăm toți participanții să-și aducă bidoane sau pahare.

La start și la punctele de control se poate consulta harta detaliată și profilul traseului până la următorul punct de control.


Trecerea prin punctele de control

  • Programul de funcționare al punctului de control indică perioada în care arbitrul este de serviciu la punctul de control respectiv.
  • Fiecare punct de control trebuie atins în timpul programului de funcționare.
  • Cine sosește prea târziu, s-ar putea să nu mai găsească arbitrul la punctul de control pentru vizarea foii de parcurs.
  • În situații limită (întârzieri mai mici care sunt previzibile) contactați arbitrul punctului de control în cauză.
  • În fiecare caz, participanții care din orice motive nu pot sau nu doresc să continue tura, au OBLIGAȚIA de a anunța organizatorii sau arbitrii unui punct de control.

Prim-ajutor

Punctele de control sunt echipate cu trusă de prim-ajutor.
Un echipaj de prim-ajutor va fi prezent cu o mașină la tură.
Fiecare participant răspunde de propria integritate corporală și, în caz de nevoie, se recomandă să-i ajute pe ceilalți participanți după posibilitățile sale.
Din acest motiv, rugăm fiecare participant să aducă o mică trusă de prim-ajutor, cu următorul conținut recomandat: plasture, dezinfectant (apă oxigenată, soluție Rivanol, Betadină), tablete de magneziu, bandaj.


Transport de bagaje

La cerere, organizatorii se oferă să transporte gratuit bagajele participanților (1 bagaj/persoană) de la start la sosire, unde aceste bagaje pot fi preluate la biroul de sosire. Bagajele predate pentru transport trebuie să fie etichetate cu numele și numărul de telefon al proprietarului. Organizatorii nu își asumă nicio răspundere pentru obiectele de valoare din bagaje.


Informații privind transportul bicicletelor

Bicicletele vor fi transportate cu autocamioane sau dube.

Pe un camion pot fi transportate cca 25–50 de biciclete, în poziție verticală, fixate unele de altele. Acest mod de transportare a fost utilizat cu succes la turele cicliste din anul trecut. Bicicletele vor fi încărcate în așa fel încât, pe cât posibil, să nu se producă în cursul transportului zgârieturi sau alte mici deteriorări de suprafață. Vom acorda mare atenție acestui lucru, însă nu ne putem asuma răspunderea totală pentru aceasta! Celor care doresc să ia măsuri suplimentare de protecție le recomandăm să aducă la start o prelată sau pătură ușoară. Aceasta să fie pusă într-o pungă inscripționată cu numele și numărul de telefon al participantului; organizatorii vor asigura transportul pachetului la SOSIRE, unde bicicleta va putea fi acoperită cu prelata pentru a o proteja de eventuala atingere cu bicicletele de lângă ea. La biroul de sosire vor fi disponibile benzi adezive de protecție din hârtie pentru a acoperi zonele expuse zgârieturilor de pe biciclete.


Fotografii și înregistrări video

În cursul evenimentului se vor realiza fotografii și înregistrări video la cererea organizatorilor. Participanții își exprimă acordul ca fotografiile și înregistrările în care apar să fie utilizate de organizatori și publicate pe site-ul turelor pentru promovarea turelor. Organizatorii se obligă să menționeze în fiecare caz numele autorului fotografiei/înregistrării video.


Sesizări și reclamații

Dacă un participant este nemulțumit de orice circumstanță din sfera de influență a organizatorilor, este rugat să solicite de la arbitrii de sosire un formular de reclamații, să-l completeze și să-l predea arbitrilor, sau să-și trimite reclamațiile prin e-mail organizatorilor. După încheierea turei, reclamațiile ajung la organizatorul principal, care va răspunde individual fiecărei reclamații în cel mai scurt timp cu putință.


Informare privind prelucrarea datelor

Organizatorii prelucrează datele furnizate în mod voluntar de participanți prin completarea formularului de înscriere în următoarele scopuri: evidența participanților; stabilirea condițiilor de participare valabile pentru participant; comunicarea cu participanții înainte, în timpul și după eveniment; emiterea chitanțelor; urmărirea și certificarea participării la eveniment; elaborarea de statistici privind participarea la tură; informarea participanților cu privire la alte evenimente organizate de EKE-Kolozsvár 1891. Prin înscriere, participanții, respectiv reprezentanții acestora își exprimă acordul pentru utilizarea datelor lor în scopurile descrise mai sus.
Organizatorii gestionează datele prelucrate în condiții de siguranță, păstrându-le strict confidențialitatea și nu le vor transmite către terți, cu excepția furnizării de date către autoritățile competente (de ex. poliție, jandarmerie, serviciul de asistență medicală, salvamont) în caz de necesitate (de ex. accident, rătăcire).
Persoanele înscrise, respectiv reprezentanții acestora pot solicita ștergerea datelor lor din evidențele organizatorilor în cazul în care renunță la participare, respectiv după încheierea evenimentului. Cererile în acest sens trebuie trimise prin e-mail la adresa de e-mail a evenimentului.